Vanlige spørsmål

Hvor lang er leveringstiden?

Samtlige produkter er lagervare og leveres innen 3-5 dager. Om det er tomt for en vare, får du beskjed innen 24 timer.

På spesialbestilte varer varierer leveringstiden. Når vi får bekreftet leveringstiden sender vi denne til deg på epost.

Hvordan foregår leveransen?

Leveringsmetoden varierer avhengig av produktet. Måten som varen leveres på, er oppgitt på nettstedet i handlekurven. Hjemmelevering skjer vanligvis på hverdager mellom 08:00-18:00 til nærmeste port, grind eller garasjedør. Du som kunde blir varslet på telefon/SMS av fraktselskapet dagene før leveringen for å avtale leveringsdag og tid. Du får et tidsintervall i samarbeid med transportselskapet.

Kan jeg endre leveringsadresse?

I kassen kan du velge ”annen leveringsadresse”. Der skriver du hvilken adresse du ønsker at bestillingen skal bli levert til. Hvis du betaler med Svea Finans faktura, Du kan endre leveringsadresse hvis du har en Bank-ID.

Leveransen min var skadet ved ankomst, hva gjør jeg?

Hvis varen din ved ankomst skulle være skadet, kan du kontakte oss på telefon +46 770 337 335 eller via vår nettside for reklamasjon. Vi tar så kontakt så fort som mulig. Kontakt oss gjerne om du har noen spørsmål.

Merk det at skadene skal noteres på fraktseddelen sammen med sjåføren når du tar imot leveransen. Dette er veldig viktig fordi du kan påstå transportskade i ettertid. Skade skal også dokumenteres med et fotografi, selv om skaden ikke er synlig før du har fjernet emballasjen. Senest 14 dager etter leveransen.

Lagervare og bestillingsvare/produksjonsvarer

Lagervarer er klare for å sendes ut så fort som mulig, men det kan bli tomt på lageret, og vi forbeholder oss retten til at dette kan skje.

Produksjonsvarer er varer som produseres etter ønske, disse varene kan ikke returneres. Ved bestilling av produksjonsvarer, får du en” siste dato” for endring eller makulering av eposten din. Etter denne datoen begynner varen å bli produsert, og da kan ikke bestillingen endres.

Hvordan blir jeg varslet?

Når bestillingen sendes fra oss får du en epost samt en SMS med sendingsnummeret og en link så du kan spore forsendelsen. Speditøren kommer så til å varsle deg dagene før leveransen ankommer via telefon/SMS, du kan da bestemme dag og tidsintervall for leveransen.

Jeg får ingen treff på sendingsnummeret mitt, hva gjør jeg?

Sendingsnummeret sendes vanligvis til deg på samme dag som leveransen din forlater lageret. Merk deg at det kan ta opptil 1 døgn før forsendelsen kan spores.

Kan jeg få bestillingen min levert senere?

For å vite om vi kan forsinke bestillingen din ber vi deg kontakte vår kundeservice på +46 770 337 335.

Hva koster frakten?

Fraktkostnaden er mellom 149 - 595 NOK.

Hva gjør jeg om jeg vil returnere en vare?

Ved retur kan du sende en epost til [email protected] eller ring kundeservice på +46 770 337 335.

Hvor lenge har du rett til å returnere?

I henhold til distribusjons- og hjemmemarkedsloven har du som forbruker alltid 14 dagers angrerett. For at du som forbruker skal føle deg helt trygg med kjøpet ditt, tilbyr vi i Stuckatur i Sverige istedenfor hele 30 dager angrerett fra du mottar varen. Ved bruk av angreretten, står du som kunde for returfrakten. Ved retur kan du sende en epost til [email protected] eller ringe kundeservice på +46 770 337 335.

Tilbyr dere gratis retur?

Returen skal skje med Postens bedriftspakke, DHL bedriftspakke, Schenken Bedriftspakke eller med Fedex, og du som kunde står for returkostnadene. Du kan også spørre oss hva vi kommer til å ta betalt for returfrakten. Kunden har ansvaret for varen til den har kommet tilbake til oss. Retur kan ikke sendes som porto eller til et leveringspunkt for pakker.

Om vi har sendt feil vare til deg, står vi for returkostnadene.

Hvor lang tid har jeg på å sende varen tilbake?

Fra du har mottatt fraktseddelen, har du 30 dager på deg til å sende varen tilbake. Om du ikke har brukt fraktseddelen innen det har gått 30 dager, stenger vi muligheten for retur.

Hvordan kan jeg få vite status på bestillingen min?

Vi sender alltid en bekreftelsesepost så fort bestillingen din kommer inn i systemet vårt. I løpet av 1-3 arbeidsdager etter at du la inn bestillingen din sender vi en bekreftelse på når varen kommer til å bli sendt fra lageret. Når varen forlater lageret vårt, får du enda en epost fra oss med sendingsnummeret på bestillingen.

Hvordan avbestiller jeg en bestilling?

For å avbestille en bestilling kan du sende en epost til [email protected] eller ringe +46 770 337 335. Hvis bestillingen din allerede har blitt sendt, kan det forekomme returkostnader.

Hvor er bestillingen min?

Hvis du har fått et sendingsnummer på bestillingen din, kan du spore den gjennom det respektive fraktselskapets nettside.

Kan jeg få hjelp med bestillingen min?

Du kan selvfølgelig kontakte kundeservicen vår alle dager i uken for å få hjelp med bestillingen din.

Hva slags betalingsmåter har dere?

  • Kortbetaling
  • Faktura
  • Delbetaling
  • Eventuelle delbetalingskampanjer. F.eks.: Kjøp nå betal i desember.

Når får jeg fakturaen min?

Om du valgte faktura eller delbetaling som betaling, sendes fakturaen til deg fra samarbeidspartneren vår Svea Finans noen dager etter at vi leverte bestillingen.

Hvem betaler toll og mva?

Fra 7. desember 2020 inkluderer alle våre priser MVA og ingen ekstra tollutgifter.
Det er prisen og varen som vises i kassen ved kjøpet som gjelder, vi reserverer imidlertid for uriktige priser forårsaket av tekniske problemer.

Hvordan kan jeg som kunde være sikker på kvaliteten?

Produktene våre blir laget i fabrikker som bruker den siste teknologien i bransjen, og vi har høye produksjonsnivåer. Hvert produkt kvalitetssikres får å forsikre oss om at kvaliteten er konsistent før den leveres til kunden.

Montering

Se Håndbøker & Tips

Må produktene males?

Alle produktene våre er behandlet med en hvit grunner/primer og klare for maling. Vi anbefaler at du bruker vannbasert maling.

D-Cor tar ikke noe ansvar for resultatet etter maling eller annen overflatebehandling, så prøv gjerne først på en mindre overflate hvis du vil bruke en annen type maling.

Hvilken åpningstid har kundeservicen vår?

Du er velkommen til å kontakte vår kundeservice hvis du har noe du lurer på. Vi tar imot samtaler alle ukedager, 9:00-16:00 , og vi svarer på mail i løpet av 24 timer. Ikke nøl med å kontakte oss – vi vil bare hjelpe!

Kan jeg se varene noe sted før jeg kjøper?

Nei, men du kan bestille prøver. Dette gjelder alle våre lister før innendørs bruk. Les mer under menyen Kundeservice / Prøver.

Har dere bytterett?

Nei, vi tilbyr 30 dagers retur-/angrerett når du handler hos oss. Om du ønsker et annet produkt, kan du returnere det om du er innenfor fristen for retur, og så kan du legge inn en ny bestilling.