BESTILLING

Når du har utført bestillingen din gjennom nettbutikken vår d-cor.no eller på epost til [email protected], bekrefter vi bestillingen ved å sende en ordrebekreftelse og kjøpsvilkår til epostadressen du anga. Denne ordrebekreftelsen er en bekreftelse på at en avtale om kjøp mellom deg og Stuckatur i Sverige AB er inngått. Ved å gjennomføre bestillingen innebærer det også at du godkjenner våre kjøpsvilkår og samtykker til at navn- og person- eller organisasjonsnummer registreres i vår ERP. Stuckatur i Sverige AB inngår ikke avtaler med personer som ikke er myndige (18 år).

KUNDESERVICE

For mer informasjon og spørsmål om hvordan du bestiller, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice.
Vi sender alltid en epost med bekreftelse om at vi har sendt pakken. Hvis du ikke får et varsel innen 10 dager, ber vi deg kontakte vår kundeservice.

PRISER & INFORMASJON PÅ HJEMMESIDEN VÅR

Prisene som vises i vår nettbutikk er i norske kroner eksklusiv mva. Det er prisen og varen som vises i kassen ved kjøpet som gjelder.

MERK! MVA betales av kunden til Tollvesenet.

KJØP / BETALING

I kassen kan du velge mellom betalingsmåtene kortbetaling, faktura, delbetaling eller forskuddsbetaling. Under kan du lese mer om får ulike betalingsmåter. Stuckatur i Sverige AB har rett til å gjennomføre en kredittkontroll når det kreves for å bevilge kreditt. Som kunde godtar du å betale innen tidsfristen for den valgte betalingsmåten. Betaling etter forfallsdatoen kan lede til gebyr og renter.

Kortbetalning

Betaling med kort skjer i henhold til gjeldende regler for online betaling i Norge og EU. Vi bruker Svea Finans / Webpays vertsbaserte PCI-DSS-sertifiserte kortbetalingsløsning. Vi aksepterer følgende kort: Visa og MasterCard. Når du har bestilt gjennom nettbutikken, reserveres beløpet på kortet, og det er først når vi leverer varen/fakturerer at beløpet faktisk trekkes fra kortet ditt.

Alle transaksjoner sendes via Secure Sockets Layer (SSL) veldig sikkert kryptert. Ingen kortnummer lagres. Vi bruker den nyeste sikkerhetsteknologien for kredittkortbetalinger online 3D-Secure - en standard utviklet av VISA og MasterCard med sikte på å validere forbrukeren sikkert når du kjøper online.

Faktura gjennom Svea Webpay

Ved betaling med faktura samarbeider vi med Svea Finans NUF. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Samtlige faktura er overdratt til Svea Finans NUF sin eiendom, og befriende betaling skal kun skje til Svea Finans NUF. Fakturaens betalingsvilkår er 30 dager.Ved for sen betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.

Du kan gå direkte til Svea Finans hjemmeside og få informasjon om din faktura. Svea Finans Norge

Delbetaling gjennom Svea Finans

Gjennom vårt samarbeid med Svea Finans NUF kan du tegne en kontokreditavtale og dermed delbetale ditt kjøp. Kredittiden velger du med å krysse av i det kampanjealternativet som passer for deg. Kjøpet kan alltid betales i sin helhet når som helst, innen forfall.For å betale med delbetaling må du angi ditt personnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å ha delbetaling er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha betalingsanmerkninger.

Eksempel på effektiv rente ved kjøp på 10000kr, varighet 12 måneder, 0% rente, etableringsgebyr 195, termingebyr 35 kr: 10,68%

Har du spørsmål kan du ringe 73 93 06 70 for mer informasjon

Leveranse til utleveringsstedet

Til privatpersoner leveres vanligvis alle mindre forsendelser til et utleveringssted for pakker (DHL Service Point) i nærheten av din valgte leveringsadresse. Mindre bedrifter som ikke er til stede hele dagen velger også dette fraktalternativet. Du får en SMS når varen har kommet frem og kan hentes. Du kan hente varen når det passer deg, så lenge det er innen 14 dager. Varen kan bare hentes av personen som står som. Merk deg at mindre postkontor kan ha begrenset utkjøring som kan påvirke leveringstiden.

For privatpersoner forbeholder Stuckatur i Sverige AB seg også retten til å velge en passende leveringsmetode. F.eks. bestillinger av prøver som sendes i en polstret konvolutt og som passer i postens gule postkasser, forbeholder Stuckatur i Sverige AB retten til å sende bestillinger direkte til kundes postkasse.

Direktelevering

For bedrifter med bemanning i normal kontortid, sendes varene direkte til gitt adresse. For alle lister som er lengre enn 150 cm eller større pakker, sender vi direkte hjem til privatpersoner. Både bedrifter og privatpersoner får en melding av transportfirmaet når de kjører ut. Varene sendes da til døren om du bor i en leilighet, eller til tomtegrensen om du bor i en enebolig.

Produktene leveres på dagtid og krever at en mottaker kvitterer for leveringen. Vi kan dessverre ikke påvirke transporttider og utkjøring. I noen deler av Norge kan det hende at transportselskapet bar har hjemmeleveranse noen dager i uken.

Når varene har blitt levert, skal de nøye inspiseres før de blir kvittert for. Om det er synlige skader på emballasjen eller på varen, skal dette noteres på fraktseddelen før du kvitterer for den. Transportselskapet leverer ikke pakkene uten at det har blitt kvittert av kunden eller på vegne av kunden. Dette innebærer at du har ansvar for at det finnes noen som kan ta imot, og kvittere for leveringen.

Forsinket levering

Om Stuckatur i Sverige AB ikke klarer å levere innen den avtalte tiden, skal kunden innen 24 timer informeres og få vite om ny leveransetid. Hvis Stuckatur i Sverige AB ikke kan rette feilen innen rimelig tid, har forbrukeren rett til å avbryte kjøpet. Dette gjelder også spesielle bestillinger.

Skade ved transport

Stuckatur i Sverige AB er ansvarlig for eventuelle skader som oppstår under transport til deg. Hvis du ved mottak av varene finner at forsendelsen er skadet, enten på produktet eller på emballasjen, anbefaler vi deg å varsle fraktselskapet straks ved å notere skaden på fraktseddelen før leveransen er bekreftet. Fotografer alltid synlige transportskader.

Skade rapporteres til vår kundeservice på +46-19-100966 eller via e-post [email protected]

Uavhentete pakker

Som kjøper har du ansvar for å hente forsendelser på utleveringsstedet innen tiden som er angitt hentelappen. Om du ikke kan ta imot pakken når den leveres eller ikke henter den, sendes den tilbake til oss, og vi kan debitere deg en passende sum for frakt- og administrasjonskostnader. Vi har en avgift på 250 NOK om pakken ikke hentes. Forsendelsen ligger hos fraktselskapet i 14 dager før det bli returnert til oss. Merk deg derfor at hvis du angrer på et kjøp og vil returnere varen, må du først hente pakken for så å returnere i henhold til returbeskrivelsen nedenfor.

Ved leveranse utenfor EU ber vi deg kontakte kundeservice på telefon +46 19-10 09 66 eller sende en epost til [email protected]

ANGRERETT / RETUR

I henhold til distribusjons- og hjemmemarkedsloven har du som forbruker alltid 14 dagers angrerett. For at du skal føle deg helt trygg med kjøpet ditt, tilbyr Stuckatur i Sverige AB 30 dagers angrerett fra du mottar varen. Ved bruk av angreretten står du som kunde for returfrakt.

En forutsetning for angreretten er at varen er både ubrukt og uskadet. Om varen ikke er ubrukt, kan vi gjøre et prisavdrag som tilsvarer varens. Du har ikke rett til å angre kjøpet om varen ikke kan returneres på grunn av typen produkt. Lov (2005:59) om avstandskontrakter og avtaler utenfor forretningslokaler inneholder en rekke bestemmelser som begrenser retten til å utøve retten til å angre. Vi ønsker å gjøre kunden oppmerksom på at i henhold til 5 § gjelder ikke angreretten om avtalen referer til: "en vare som skal produseres eller vesentlig endres i henhold til forbrukerens spesifikke ønsker, eller etter personlige". Et eksempel er varer som lages etter bestilling og er tilpasset kundens ønsker.

Ved bruk av angreretten, send oss alltid en epost på [email protected] eller ring 019-100 966 senest 30 dager etter at du mottok varen/varene som du vil returnere. Vi trenger alltid følgende informasjon av deg:

1) Ordrenummer (fines i ordrebekreftelsen, på fraktseddelen eller fakturaen)

2) Navn og kontaktinformasjon

3) Artikkelnummer og antall på de produktene som ønskes å returneres

Returen skal skje med Postens bedriftspakke, DHL bedriftspakke, Schenker bedriftspakke eller med Fedex, og som kunde står du for returkostnadene. Du kan også høre med oss om hvor mye vi hadde tatt betalt for returfrakt. Kunden har ansvaret for varen til den har kommet til oss. Returer kan ikke sendes som porto eller til et pakkeutleveringssted.

Returadresse Virkesvägen 4, 703 83 Örebro, Sverige. For bedrifter som handler hos Stuckatur i Sverige AB, benyttes Köplagen.

Refusjon

Refusjon blir betalt til kredittkort / bankkonto som ble brukt ved bestilling. Forbrukeren har rett til å få tilbake hele summen av kjøpet inklusive fraktkostnadene ved angrerett etter 14 dager fra den dag Stuckatur i Sverige mottok beskjeden. Returfrakten betales av forbrukeren. Refusjonen skjer når vi har mottatt og kontrollert varen. Om du betalte med faktura, direkteoverføring eller forskuddsbetaling, overfører vi pengene til bankkontoen din. Om du kjøpte med kort, krediterer vi hele summen på kortet ditt.

REKLAMASJON

Om du har fått et defekt produkt ber vi deg om å kontakte kundeservice på [email protected] innen rimelig (2 måneder) tid. Beskriv feilen så nøyaktig som mulig, gjerne sammen med et bilde. Om vi ikke kan løse problemet, får du selvfølgelig reklamere for å få et nytt produkt. Reklamasjonen skal gjøres i samhold med instruksene du får av oss. Forbrukeren har 3 års reklamasjonsrett. Reklamasjonen skal skje senest 2 måneder etter at forbrukeren har mottatt leveransen. Ved godkjent reklamasjon står alltid Stuckatur i Sverige AB for frakt og eventuell returfrakt samt andre kostnader i sammenheng med reklamasjon, som bensin, parkering, telefon og lignende.

Lei aldri håndverkere før du har kontrollert at du har fått riktig leveranse, og det ikke er noen skader på leveransen. Defekte varer bør ikke monteres. Dette gjelder altså ikke om omstendighetene ikke tillater å sjekke om det passer før det blir montert.

Pass på å sjekke disse produktene før du installerer eller monterer dem. Stuckatur i Sverige AB erstatter ikke eventuelle håndverkerkostnader i forbindelse med reklamasjon. Derfor er det viktig at du kontrollerer varene før du installerer de.

Refusjon ved reklamasjon
Om Stuckatur i Sverige AB foretar en tilbakelevering eller fikser feilen ved reklamasjon, skal eventuelle fraktkostnader betales innen 14 dager fra dagen Stuckatur i Sverige AB mottok den reklamerte varen. Retur av varer samt betaling skal skje uten unødvendig forsinkelse.

Ved en eventuell tvist følger vi Allmänna reklamationsnämndens anbefalinger.
Konsument Europa – en frittstående enhet innen Konsumentverket – har blitt utpekt som et kontaktpunkt for tvisteløsning (ODR).

Lenke til den europeiske kommisjonens online-plattform for tvisteløsninger (ODR); http://ec.europa.eu/odr
Stuckatur i Sverige AB oppfyller kravene for PCI DSS.

PERSONLIG INFORMASJON

Samtidig som du registrerer deg som kunde hos oss eller via bestillingen din, godkjenner du at vi lagrer informasjonen din for å gi deg den beste servicen mulig. I henhold til PUL (Personopplysningsloven) har du rett til å motta informasjonen vi har registrert hos deg. Om du syns det er feilaktig eller irrelevant informasjon, kan du be om at det endres eller at du fjernes fra kunderegisteret vårt. Kontakt gjerne vår kundeservice så hjelper vi deg.

Informasjonen du oppgir om deg selv, blir brukt av Stuckatur i Sverige AB og våre partnere for betaling og levering. Vi garanterer at ingen informasjon om deg vil bli solgt eller videresendt til tredjepart.

OPPHAVSRETT

Alt innehold på no.dekorlist.se, som tekst, bilder, filer, logoer og programmer tilhører Stuckatur i Sverige AB eller våre leverandører og er beskyttet av svenske og internasjonale lover om opphavsrett. Det kreves en skriftlig tillatelse for å bruke materiale fra nettsiden vår.

FORCE MAJEURE

Både Stuckatur i Sverige AB og kunden skal være frigjort fra fullgjøring av kjøpet om fullgjøringen av kjøpet hindres av omstendigheter som Stuckatur i Sverige AB eller kunden ikke innen rimelige grenser kunne råde over eller forutse. Følgende og lignende omstendigheter skal ansees som befriende grunner der de hindrer, eller forsvarer, kjøpets fullgjørelse: brann, krig, mobilisering, rekvisjon, beslag, valutarestriksjoner, allmenn varemangel, mangel på transportmiddel, streik, lockout, innskrenking av drivkraft samt feil i forsendinger av leveranser fra underleverandører som har grunner som nevnt her eller andre omstendigheter hindrer Stuckatur i Sweden AB eller kundens ytelse i en slik grad at den kun kan gjøres på unormalt høye kostnader.

Virkesvägen 4, 703 83 Örebro